Profil firmowy na Instagramie – krok po kroku

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
profil firmowy na instagramie

Instagram stał się niezwykle popularny w Polsce na przestrzeni kilku ostatnich lat. W zasadzie marketing firmy nie funkcjonuje już w pełni bez prowadzenia działań w Internecie, a istnienie firmy w social media jest niezbędne. Warto założyć konto na Instagramie i promować się w nowoczesny sposób. Przedstawimy dzisiaj checklistę działań do podjęcia w celu utworzenia mocnego profilu firmowego na Instagramie.

6,4 mln użytkowników w Polsce

1/4 wszystkich Internautów

700 tys. użytkowników dziennie

Zainteresowanie Instagramem na całym świecie stale rośnie (ponad 1 mld użytkowników(dane za czerwiec 2018), a z badań wynika, że w Polsce jest już ok. 6,4 mln użytkowników (lipiec 2017).  Warto dodać, że już prawie 1/4 internautów korzysta z tego serwisu social media. Dodatkowo, dziennie Instagram odwiedza ponad 700 tysięcy użytkowników, którzy uruchamiają aplikację / witrynę około 6 razy i korzystają z niej jednorazowo ponad 7 minut. 80% kont obserwuje profil jakiejś firmy. Dlatego warto wykorzystać potencjał drzemiący w tym serwisie społecznościowym

badanie internautów 2018
Popularność witryn i programów internetowych, w tym Instagrama. Źródło: Gemius/PBI

Nie każdy wie, że dobrze zarządzany profil może przynieść wymierne zyski dla firmy. Konto możesz prowadzić sam (i oczywiście świetnie sobie dasz radę, pamiętaj tylko, by zarezerwować dość sporo czasu na zarządzanie profilem firmowym na Instagramie). Jeśli jednak cierpisz na deficyt czasu, warto zastanowić się, aby oddać to zadanie specjalistom, którzy profesjonalnie i efektywnie poprowadzą profil, dodając zdjęcia, treść, instastory i filmy – przyciągając followersów. Zapraszamy do współpracy w tym zakresie również z nami

Przedstawiamy checklistę – kroki, które należy podjąć, aby utworzyć efektywny profil na Instagramie:

Pobierz aplikację z App Store, Google Play, czy Windows Phone Store i uruchom ją.

 

W następnym kroku utwórz konto korzystając z adresu e-mail lub profilu z Facebook’a

Przejdź do ustawień profilu firmowego na Instagramie, warto szczególnie:

  • dodać zdjęcie profilowe,

  • połączyć profil z Facebookiem – stwórz stronę firmową,

  • utworzyć profil firmowy na Instagramie – dodaj nr telefonu, e-mail, lokalizację

  • dodać kategorię profilu

Wybierz kategorię profilu firmowego na Instagramie, do której zalicza się Twoja firma. Bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiednią “szufladkę”.

Wprowadź do swojego profilu firmowego na Instagramie hashtagi / słowa kluczowe związane z działalnością Twojej firmy, używają znaku # przed danym słowem. Dla naszej działalności będzie to np. #webdesign. Dodatkowo warto stworzyć unikalny hashtag, którym Twoi followersi będą mogli oznaczać posty kierujące na Twoją stronę, dla nas np. unikalne jest #wizoko

Wprowadź kilka postów i dodaj odpowiedni opis – hashtagi / słowa kluczowe związane z danym zdjęciem. Przejrzyj profile firmowe podobnych firm, oznaczone wybranymi hashtagami i obserwuj je.

Followersi profilu firmowego na Instagramie. Zastanów się nad Grupą Docelową Twojej marki. Zrób analizę ich pasji, zainteresowań, aby w swoich postach wykorzystać tą tematykę i przyciągnąć rownież nowych obserwujących. Szukaj Twoich obecnych klientów, którzy rownież będą promować Twoją firmę. Przejrzyj dotychczasowe kontakty i obserwuj ich profile – odwdzięczą się tym samym i ściągną grono znajomych. Pamiętaj, by najpierw dodać kilka postów – profil będzie atrakcyjniejszy.

Styl. Zastanów się jakie kolory chciałbyś wykorzystać, staraj się przygotowywać materiały w podobnym stylu, aby kojarzyły się właśnie z Twoją marką. to ważne, by profil był estetyczny i czytelny. Możesz korzystać z banków zdjęć (zapraszamy do przejrzenia listy ciekawych serwisów), czy mockupów do prezentowania produktów / grafiki (pisaliśmy o tym tu)

Niezwykle istotnym elementem prowadzenia profilu firmowego na Instagramie jest kontrolowanie statystyk. Analizuj swoich obserwujących, aby treści, które publikujesz były idealnie wpasowane w gusta Twojej Grupy Docelowej.

Dodatkowo Instagram udostępnia płatne kampanie reklamowe skierowane do Grupy Docelowej Twojej firmy / marki

Systematyczność zachęci użytkowników do obserwowania Twojego profilu i zwiększy zasięg i rozpoznawalność.

Gratulacje! Utworzyłeś profil firmowy na Instagramie. Życzymy powodzenia!

-wizoko- 

TEAM_WIZOKO

TEAM_WIZOKO

Leave a Replay

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit